Women Inc.

De Uitdaging
Prinses Máxima opent het jaarlijkse Women Inc festival maar mag van de AIVD niks inhoudelijks zeggen. Maar we willen een voorpagina-foto die er voor zorgt dat de pers ons verhaal wel moet vertellen. Verzin een list.

Het Idee
Dit jaar draait het festival om vrouwelijke waarde(n). Neem het symbool dat mensen over het algemeen direct met waarde associeren  (geld) en laat de bezoekers er vervolgens hun (vrouwelijke?) waarden aan toekennen. Gebruik als drager een biljet zonder getal. Laat de prinses deze in ontvangst nemen.

De Uitvoer
Voor het ontwerp tekende de uiteraard vrouwelijke ontwerper Lotte van de Hoef van Mothers Of Art. Het biljet werd in kleine oplage gedrukt en op de dag ingezet als discussiemedium. Directeur Janet Faassen overhandigt het biljet aan Maxima.

Resultaat
> Twee voorpagina’s (Telegraaf en Parool) en redactionele aandacht in vrijwel ieder dagmedium.
> Máxima die er op het podium toch maar wel wat over zei.
> Een licht zenuwachtige AIVD voorlichter.

In portfolio want
Klein budget (€ 5.000), groot effect.

Mijn bijdrage
Strategie en idee, begeleiding ontwerp.